ANFA REKLAM
istgate sağ
Whatsapp
0 532 710 12 91Whatsapp İhbar Hattı
  • 31.10.2016
Uzman Dyt. Nil  Koç

Uzman Dyt. Nil Koç

SONBAHARDA BESLENME ÖNERİLERİ

Güneş yerini yavaş yavaş bulutlara, tatlı bir esintiye bırakmaya başladı. Tam yazdan kalma

bir hava derken yağmurla karşılaştığımız günlerdeyiz. E tabi gün içinde de sıcaklıklar

değişken. Hava bir sıcak bir soğuk… Birçok insan bu dönemde kendini kırgın yorgun hatta

mutsuz hissedebiliyor. Belki elinizde kahve evinizde oturmak istiyorsunuz belki de perdeleri

kapatıp biraz daha geç uyanmak. Birçok kişinin bu ruh halinde olduğunu duyar gibiyim.

Yaz mevsiminin bitişiyle gelen soğuk hava, metabolizmanın yavaşlaması ve artan

hareketsizliğin kilo alımı ve bağışıklık sistemi üzerine etkisini de göz ardı edemeyiz tabi ki…

Bu dönemde hastalıklardan korunmak ve kilonuzu kontrol altına alabilmek için

beslenmenizde neleri değiştirmelisiniz nelere dikkat etmelisiniz bir göz atalım.

! Yaz mevsiminde geç saatlere kalan akşam yemeklerini biraz daha erkene çekin.

! Yazın çok su içenler havaların soğumasıyla su içmeyi bıraktılar. Günde en az 10-12 bardak su

içmeyi ihmal etmeyin ve alışkanlık haline getirin.

! Az ve sık yemeye her zaman olduğu gibi özen gösterin. Aksi takdirde uzun süreli açlıklar kan

şekerimizin düşmesine ve kendinizi daha yorgun hissetmenize sebep olabilir.

! Hareketli olun. Her gün yapacağınız yarım saatlik yürüyüşler başta zor gelse de kendinizi

zinde hissetmenizi sağlar.

! Doğal beslenin. Katkı maddeleri içeren yiyecekler sindiriminizi zorlaştırır.

! Öğünlerinizdeki besin çeşitliliğini arttırın. Antioksidan değeri yüksek, değişik renkte besinleri

aynı tabakta tüketerek besin etkileşiminden faydalanın.

! Vücudun direncini arttırmak için A, C, E vitaminleri ile selenyum, çinko, magnezyum gibi

minerallerin bunun yanı sıra omega-3 ve omega-9 yağ asitlerinin zengin olduğu besinleri

tüketin.

! Kafeinli içeceklerin tüketimine dikkat edin. Havaların soğumasıyla bu tür içeceklere talep

artıyorsa da bunun yerine antioksidan özellikli ıhlamur, ahududu, böğürtlen çayını tercih

edin. Kafein içeriği yüksek içecekler hem vücuttaki suyu azaltır hem de fazla tüketimi kalp

çarpıntısına neden olarak yorgunluk hissini arttırmaktadır.

! Lif içeriği yüksek, kuru baklagiller, tam tahıl ürünleri, sebze ve taze/kuru meyveleri

tüketmek mevsim geçişinden kaynaklı kabızlık problemini çözmenize yardımcı olacaktır.

! C vitaminini mutlaka öğünlerinize ekleyin. Sofranızda C vitamininden zengin olan yeşil biber,

kuşburnu, maydanoz gibi besinlere ve C vitamininin kaynağı olan taze mevsim sebze ve

meyvelerine yer verin. Sigara içenlerin C vitamini ihtiyacı, normal kişilerden fazladır.

! Yeteri kadar uyumaya özen gösterin ve erken kalkın. Düzenli uyku metabolizmanızı

harekete geçirir ve sonbaharın etkisi olan yorgunluk hissini azaltır.

 


MAKALEYE YORUM YAZIN
Habere Ait Yorum Bulunmamaktadır....

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

    Yazara Ait Başka Makale Bulunamadı.