ANFA REKLAM
istgate sağ
Whatsapp
0 532 710 12 91Whatsapp İhbar Hattı
  • 26.09.2016
Dyt. Nebahat Keskin

Dyt. Nebahat Keskin

Mevsimlerden Sonbahar

Hüzün mevsimi sonbahar bize çoğu zaman sona yaklaştığımızı hissettirir. Bir yandan da doğanın kendini kışa hazırlamak için yaşattığı bir adaptasyon sürecidir.

Doğa kışa hazırlar kendini. Ve yeni başlangıçlar için bir şeylerin sona ermesi gerektiğini hatırlatır bize. Yaprakların solup dökülmesi, yağmurlar derken bizlerde de  enerji düşüklüğü, kırılmalar, dökülmeler başlar.

Beslenmemize dikkat ederek ve çeşitli katkılar ekleyerek bu dönemi daha enerjik ve zinde geçirmemiz içten bile değil.

Nasıl bir beslenme programı yapabiliriz?

  • Birinci önceliğimiz sık sık beslenmek olmalı. Bu şekilde kendimizi aç bırakmayarak, metabolizmamızı daha enerjik hale getirebiliriz.
  • Tabi mikropların bol olduğu bir mevsim olduğu için de bağışıklık sistemimizi boşlamamak lazım. Yılmaz savaşçılarımız bağışıklık hücrelerimizin baş tacı olan sebze ve meyve tüketiminin önemini bu dönemde  oldukça artmaktadır. Günde 5-7 porsiyon sebze ve meyveyi rengarenk olacak şekilde tüketmek bağışıklık sistemimizi de güçlendirecektir.

 

Aşağıda özellikle bu döneme has bazı sebzelerden bahsettik. Besin seçiminizde bu bilgilerden yararlanabilirsiniz.

  • Soğangillerden olan pırasayı kanser savaşçısı ve bağışıklık sistemi güçlendirici olarak sofralardan eksik etmemeliyiz.
  • Vitamin ve mineral deposu olan Brüksel lahanası ile güçlü bağışıklığın yanında sağlıklı bir cilde de kavuşabiliriz.
  • Kanser savaşçısı olan brokoli bağışıklık sistemimizi güçlendirmenin yanında mide sağlığımıza da oldukça iyi gelmektedir.
  • Patlıcan ile viral enfeksiyonlara karşı bir kalkan oluştururken, kalp sağlığımıza da katkı sağlamış olacağız.
  • Soğuk servis edilen patates C vitamini yönünden  zengin olması ve beslenmenin içerdiği lif sayesinde hastalıklara karşı savunmamızı oluşturmaktadır.
  • Doğamızın ¾ ü bizim en az yarımız olan su tüketimi bu dönemde kritik rol oynamaktadır. Tüm metabolik işlevlerimizi kolaylaştırıcı özelliğinin yanında, günde en az 8 bardak su içerek kendimizi daha enerjik hissedebiliriz.
  • Günümüzde probiyotiklerin sağlığa olan katkısını hepimiz oldukça duymaktayız. Sindirim sistemimiz,kalp sağlığımız,kemik sağlığımız, bağışıklık sistemi derken vücudumuzda yararı dokunmadığı bir yer kalmadı gibi. Nerden alırız bu probiyotikleri? Doğal olarak kefir, yoğurt ve fermente olmuş birçok besin doğal probiyotik kaynağıdır. Ayrıca doktorunuza danışarak ek takviye besin desteği olarak eczanelerden almakta mümkündür.
  • Tüm hücrelerimizin yapıtaşı olan proteinler, bağışıklık sistemi hücrelerimiz içinde oldukça önemlidir. Yeterli düzeyde kaliteli ve az yağlı protein almak ( tavuk göğsü, balık, yağsız et, yarım yağlı süt- yoğurt) bağışıklık sistemi hücrelerimizi yenileyecektir.
  • Rengarenk baharatları çeşit çeşit kullanarak vücudumuz bu dönemde ihtiyacı olan antioksidan alımına katkı sağlamış olacağız.
  • Çiğ badem, fındık ve ceviz ile birlikte vücudumuzun ihtiyacı olan ve dışarıdan almak zorunda olduğumuz  tekli ve çoklu doymuş yağ asitlerini alarak hücre zarlarımızın yenilenmesine, daha güçlü olmasına katkı sağlamış olacağız. O yüzden bir avuç kuruyemiş sağlığa iyi gelir.
  • Özellikle bağışıklık sistemi için olmazsa olmazlarından ;

Çinko (yağsız kırmızı et, balık, badem, kabak çekirdeği, tavuk süt, yoğurtiyi kaynakları arasındadır.),

E vitamini (yağlı tohumlar, zeytinyağı iyi kaynaklarındandır.),

D vitamini (günlük en az 20 dakika güneş ile temas halinde olarak ihtiyacımızı karşılayabiliriz.),

Demir (et ve ürünleri, kurubaklagil ve kuru meyveler iyi kaynakları arasında yer almaktadır.)

Ve C vitaminini (maydanoz ve kivi bunun yanında turunçgillerde oldukça fazla var) almadan geçmemek gerek…

  • Lif için sebze ve meyvenin yanında işlenmiş gıdaları az, işlenmemiş çok tahıllı ürünleri çok tüketerek günlük ihtiyacımızı karşılayabiliriz.
  • Son olarak spor yapmak… Spor yaparak güçlü kasların yanında modunuzu da yükseltebiliriz.

 

Doğa sonbaharla kendini kışa hazırlarken bizlerdekendimizi bu basit önerilerle soğuk havalara ve direnç düşüklüğüne karşı hazırlayabiliriz.

Kızılın , sarının , kahverenginin mevsimi sonbaharı rengarenk sebze ve meyvelerle sağlıklı geçirmek dileğiyle…

                                                                      

TÜM HAKLARI SAKLIDIR KAYNAK GÖSTERİLMEDEN YAYINLANAMAZ!


MAKALEYE YORUM YAZIN
Habere Ait Yorum Bulunmamaktadır....

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

    Yazara Ait Başka Makale Bulunamadı.